Polygraph

עבירת מס כעבירת מקור

עורך דין רונן רוזנבלום, מביא עימו ידע רב בתחום עבירות המס ודיני הלבנת הון, בקיאות בדין ובפסיקה, ניסיון רב שנים, מיומנות ויצירתיות, אותם הוא מעמיד לטובת לקוחות משרדו ומיוצגיו, בתחומי הלבנת הון, עבירות מס כעבירות מס במקור ועבירות מס בכלל

להלן נעמוד על הקשר בין עבירות מסים להלבנת הון 

חוק איסור הלבנת הון בישראל מתייחס להסתרת מקורם של כספים שהושגו בעבירות פליליות שונות   לרב על ידי העברתם באמצעות רצף מורכב של פעולות רישום, בעלות ופעולות בנקאיות שנועדו לטשטש ולהסוות את מקורו של ההון אשר הושג באמצעות פעילות פלילית ולהפכו להון לגיטימי ורשום.

מטרת החוק לאיסור הלבנת הון נועדה להילחם בתופעה רחבת היקף, באמצעות  רגולציה מחמירה על מוסדות פיננסיים ועל הציבור: הטלת חובות דיווח, שקיפות, מגבלות שימוש  בכסף מזומן והחמרת ענישה. למעשה כל עבירס העונה להגדרת עבירת מקור טומנת בחובה פוטנציאל ענישה מחמיר יותר ביחס לענישה המקורית, במקרה של הרשעה.

חקירה בנושא עבירת מס עשויה להתפתח לחקירת הלבנת הון ולכן מומלץ לפנות אלינו להתייעצות, ליווי, בניית אסטרטגיית הגנה וייצוג. התנהלות מול רשויות המס בעבירות מס כעבירות מקור ללא עורך דין חושפת את הלקוח לעולם כוחני, בעל מורכבויות והיבטים מקצועיים סבוכים בו הלקוח עשוי לבצע טעויות שקשה יהיה בעתיד לתקנם.

עבירות מקור הן רשימת עבירות אשר נקבעו בחוק איסור הלבנת הון, ומהוות למעשה עבירות אשר מבוצעות לצד עבירת הלבנת הון. קיימת חובה להוכחת עבירת המקורה ועבירת הלבנת ההון לצורך קבלת הרשעה בתיקי מס והלבנת הון.

עבירות מס שהוגדרו כעבירות מקור נכנסו לרשימת עבירות המקור באמצעות תיקון 14 לחוק איסור הלבנת הון, יש לציין שהתיקון אינו מגדיר כל עבירת מס כעבירת מקור, אלא עבירות העומדות בתנאים שנקבעו בתיקון לחוק.

על מנת לקשור בין עבירת המס לעבירת הלבנת הון, ולהביא לכדי אישום בעבירת מס כעבירת מקור, הגדיר המחוקק מספר תנאים:

  • עבירת מס אל מול רשויות מע"מ אשר סכום העבירה עולה על 170,000 ₪ בתקופה של 12 חודשים, ו/או 480,000 בתקופה בת 48 חודשים.
  • עבירת מס הנוגעת למחזור עסקי העולה על 1,000,000 ₪ בשנה או מחזור בסך 2,500,000 ₪ בתקופה בת 4 שנים.
  • עשיית פעולה ברכוש חוקי או אסור או מתן מידע שקרי, במטרה למנוע דיווח מחייב לרשויות המס- על פי סעיף 3 לחוק איסור הלבנת הון.
  • עבירת מס הכנסה אשר בוצעה תוך זיקה לארגוני פשיעה ו/או טרור.
  • עבירת מס אשר בוצעה "בתחכום".
  • עבירות מיסוי נדל"ן על פי סכומי תקרה הקבועים בחוק.

עבירת מס כעבירת מקור

ככלל, האחריות המקצועית על הפעילות העסקית והדיווחים לרשויות המס מוטלת על הנישום, והם הנדרשים להיות חתומים על הדיווחים המוגשים לרשויות המס. רואה חשבון, מנהל חשבונות, יועץ מס או מייצג אחר הם בבחינת גורמים מייעצים, שבנסיבות מסוימות עשויים למצוא עצמם גם כן בחקירה בגין חשדות לעבירות מס והלבנת הון ביחד עם לקוחותיהם.

בנסיבות מסוימות, בהם הנישומים יוכיחו כי לא החזיקו בידע המקצועי הנדרש הבעלים והבנת המורכבות החשבונאית תידרש חקירה והוכחה של היקפי הפעילות ומאפייניה, מעורבות הנישום והמייצג וזאת לצורך בחינת חלקו של כל אחד מהם.

עורך הדין רונן רוזנבלום מספק ייעוץ והכוונה, מעטפת מקצועית ואישית, והיכרות עם כלל גופי החקירה השונים ברשויות המס ומנווט בניהן במקצועיות שאין שניה לה ותוך טיפול בתיקים בעלי מאפיינים טכניים ומהותיים, והכל תוך שמירה על הזכויות והאינטרסים של לקוחותיו באופן מיטבי

 

אנחנו כאן לשירותכם צרו איתנו קשר
טופס יצירת קשר

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע למייל ו/או לטלפון
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
צ'אט פתוח
1
💬שלום, HELLO
שלום
הגעתם למשרד עורכי דין - רונן רוזנבלום
Hello, you have reached to our office