Polygraph

בינאנס הורשעה בעבירות הלבנת הון ומימון טרור

Binance, בורסת הנכסים המבוזרים הגדולה בעולם, הורשעה בעבירות הלבנת הון ומימון טרור

הפרשה האחרונה, שמעסיקה את עולם הקריפטו, היא הסדר הפשרה אליו הגיעה חברת בינאנס (Binance), בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, עם  רשויות האכיפה בארה"ב. במסגרת ההסדר, החברה הודתה בביצוע עבירות הלבנת הון ומימון טרור, לרבות אי דיווח על ארנקים דיגיטליים שמפרים סנקציות במתכוון ותשלם את אחד מהקנסות הגדולים ביותר במדינה בסך 4.3 מיליון דולר.

רקע

תחילת הפרשה לפני שנתיים וחצי, כאשר משרד המשפטים האמריקאי , בשיתוף עם משרד האוצר ורשות המיסים, החל לחקור את החברה בחשד לביצוע עבירות חמורות כגון הלבנת הון ומימון טרור, הונאות בנקאיות וכו'[1].

החשד היה שבינאנס הפרה את חוקי איסור הלבנת הון וסנקציות בארה"ב. לפי הרשויות , החברה נמנעה מלדווח על יותר מ-100,000 עסקאות חשודות עם ארגונים שהוגדרו על ידי ארה"ב כקבוצות טרור כולל חמאס, אל קאעידה, עיראק וסוריה. החברה גם לא דיווחה על עסקאות עם אתרי אינטרנט המוקדשים למכירת חומרי התעללות מינית בילדים והייתה אחת המקבלות הגדולות ביותר של הכנסות תוכנת כופר, לדבריהם.

התובע הכללי של ארה"ב, ריק גרלנד אמר כי בינאנס "הקלה על פושעים להעביר את הכספים הגנובים והרווחים הבלתי חוקיים שלהם בבורסה שלה"[2].

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ביוני 2022 כי בינאנס "אפשרה הלבנת הון של יותר מ-2.35 מיליארד דולר על ידי האקרים וסוחרי סמים"[3].

הסדר הפשרה

החברה הגיעה כאמור להסדר פשרה עם משרד המשפטים האמריקאי, משרד האוצר, רשות המיסים, OFAC (המשרד לבקרה על נכסים זרים בארה"ב), הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות(CFTC) ורשת אכיפת הפשעים הפיננסיים (FinCen) והודתה בביצוע עבירות חמורות לרבות הלבנת הון ומימון טרור, אי דיווח על ארנקים דיגיטליים ((Crypto Wallet המפרים סנקציות במתכוון, כולל איראן וחמאס[4].

המנכ"ל והמייסד, צ'אנגפנג ז'או (CZ) שגם ייסד את החברה, יפרוש מתפקידו כמנכ"ל וישלם גם הוא למדינה קנס בגובה 50 מיליון דולר וצפוי בפני עונש מקסימלי של 18 חודשי מאסר.

ההסדר עליו הוסכם כעת יאפשר לבינאנס להמשיך לפעול.

חילוט

החברה תשלם קנס בגובה 4.3 מיליארד דולר – הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על ידי משרד המשפטים האמריקני בגין הפרות הלבנת הון.

ההשלכות על שוק הקריפטו

בעקבות הסדר הפשרה הבהיר משרד המשפטים האמריקאי כי הוא מתכנן להמשיך בפעולתו האגרסיבית נגד שחקני קריפטו שסרחו.

הפעולות של ארה"ב נגד בינאנס, בורסת הקריפטו הגדולה ביותר, כמו גם נגד המנכ"ל של חברת הקריפטו FTX,שהורשע לאחרונה בשבעה סעיפי הונאה וקונספירציה לביצוע הונאה, מטלטלות את שוק הקריפטו. אנליסטים צופים כי ייתכן ותהיה לכך השפעה דרמטית על תחום המטבעות הווירטואליים, בכך שחברות יהיו הרבה יותר זהירות ולא יפעלו באופנים שאינם עולים בקנה אחד עם דרישות החוק.[5]

 

מקורות:

[1] בן סמוחה, בלומברג: בינאנס במגעים להסדר מול משרד המשפטים ותשלם קנס של 4 מיליארד דולר, cytptojungle (21.11.23) https://www.cryptojungle.co.il/binance-doj-bloomberg /

[2]  Chris PrenticeDavid Lawder and Jonathan Stempel ,Binance's Zhao pleads guilty, steps down to settle US illicit finance probe, REUTERS (221.11.23)

https://www.reuters.com/markets/us/us-authorities-set-unveil-settlement-with-binance-source-2023-11-21/

[3] גלי פיאלקוב בינאנס ומנכל"ה הודו בהלבנת כספים – ישלמו 4.3 מיליארד דולר קנס אנשים ומחשבים (22.11.23)

https://www.pc.co.il/news/398320/

[4] דנה גוטרזון, מימון טרור והלבנת הון: בינאנס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, תשלם קנס של 4.3 מיליארד דולר, mako דיגיטל (23.11.23) https://www.mako.co.il/nexter-news/Article-4a0e191d2a7fb81027.htm

[5] שם, ר' הערת שוליים 3.

מידע נוסף שיעניין אתכם

אנחנו כאן לשירותכם צרו איתנו קשר
טופס יצירת קשר

"*" אינדוקטור שדות חובה

בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע למייל ו/או לטלפון
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
צ'אט פתוח
1
💬שלום, HELLO
שלום
הגעתם למשרד עורכי דין - רונן רוזנבלום
Hello, you have reached to our office